Friday 1 March 2013

~~+ Batu-Bata Kehidupan-Hilal Asyraf +~~

Assalammualaikum..Batu-Bata Kehidupan buku ketiga jaja baca hasil tulisan Hilal Asyraf. Alhamdulillah dapat jugak habiskan bacaan jaja kali nie. Hmm..Batu-Bata Kehidupan?? Dah sah2 mengisahkan perilaku kite sebagai umat Islam dalam melalui kehidupan. Ape yang jaja faham bile tengok pada judul buku nie.


Kalau x silap jaja Hilal Asyraf menulis buku nie ketika dia berumur 21 tahun. Wahhh..aku skrg pun da umur 22 tahun pun masih tidak ade ape2 sumbangan untuk masyarakat. Sekurangnye dengan adenye buku nie, insyaAllah pahala masih berterusan walaupun dia telah meninggal. Kannnn.. Korang tanye dye korang laa ape yg korang boleh bawak untuk mati nanti?? Doa seorg anak yang soleh?? Hee.. saya xde anak lagi. Amik yang lain plak, sedekah??? Sedekah boleh laa jaja nak amik. InsyaAllah.. 

Dalam buku nie banyak sangat pengajaran yang boleh kite amik sebagai manusia biasa. Ape yang menarik, mengenai "Blogger = Da'ie". Sebenarnye kite yang suke berbloging nie amat2 laa beruntung sebab kite boleh berdakwah dalam blog kite. Kongsi serba sedikit yang kite tahu. Manalah tahu ade yang berkunjung ke blog kite dan baca entry kite. Ahhh..see. Mudah bukan nak dapat pahala. 

Seterusnye yang menarik minat jaja mengenai tajuk "Sudah 21, Baru 21". Yap..Hilal memang berumur 21 tahun mase dia menulis buku nie. Heee. Mengenai umur kite skrg, adakah kite fikir yang kite BARU berumur 21 tahun dan kite masih muda untuk fikir hal2 agama ni, hal2 dakwah nie?? Atau kite fikir kite SUDAH berumur 21 tahun dan kite masih serba kurang dalam hal agama. Cube kite selidik sikit zaman2 nabi dahulu, ketika pemuda berumur 21 tahun ape pengorbanan mereka kepada agama?? Cukup besar sangat pengorbanan mereka jika nak dibandingkan dengan kite sekarang. CUKUP BESAR. Terasa sangat malu dengan diri ini ketika nak bertemu dengan Rasulullah di Padang Masyar nanti. 

No comments:

Post a Comment