Friday 1 March 2013

## Alhamdulillah ##

Assalammualaikum.. Ape khabar Iman?? heee.. Okaylah, tengok pada tajuk post aku nie pun macam dah boleh agak ape aku nak sampaikan. Cewahh.. ade gaye Hilal Asyraf x?? kih3.. okay..hari nie 1/3/2013. Tarikh pun dah cantik. Hmm..ape yang menarik dengan tarikh nie?? heee...

Alhamdulillah..jaja dah mule libatkan diri dengan USRAH. ohhh..terasa sangat kerdil dengan ilmu agama yang jaja ade. Dah usia 22 tahun baru nak berusrah?? sangat malu sebenarnye. tapi jaja sangat bersyukur sebab masih diberi peluang untuk berusrah dengan kawan2. Selagi nyawa masih dikandung badan selagi itu kite ade peluang untuk belajar agama. Heee..

Sejujurnya bacaan ayat2 al-quran jaja masih tidak sempurna. Moga dengan berusrah nie bacaan jaja dapat diperbetulkan oleh naqibah kami. Hee.. Ape itu usrah?? Ape yang kita lakukan ketika berusrah?? hmm..banyak bende yang jaja x tahu. Ape yang jaja tahu bile kite berusrah kite akan sama2 baca satu surah dalam al-quran dan kite akan bersame2 bincang mengenai maksud2 ayat tersebut. Mencari contoh2 kisah yang boleh kite kaitkan dengan surah yang kite baca tu. Mudah nak faham dan makin banyak ilmu yang kita dapat kannn..

Alhamdulillah...satu langkah yang jaja amik untuk menjadi seorang muslimah yang sebenar. InsyaAllah..moga Allah permudahkan perjalanan hidup jaja. Hee..  Okay..tengah2 usrah tu ada adik datang ke bilik untuk mencari orang bagi order baju muslimah. Awal2 tengok je kertas adik tu tunjuk contoh baju tu jaja memang terus nak beli. Hee.. Okay..sebenarnye jaja xpernah ada baju muslimah. JUJUR tauuu.. Boleh kata adik nie hadir untuk bagi peluang jaja untuk berbaju muslimah plak. InsyaAllah. :))

Terime Kasih Allah.. :)) Sekian shj laa.

No comments:

Post a Comment