Thursday 23 October 2014

Rumah Kongsi

Rumah kongsi aka rumah sewa. Aku xpernah pulak nak sewa rumah sbb sejak aku belajar lagi aku dah duduk dalam hostel or kolej kediaman di universiti. So memang xde masalah pasal rumah sewa ni. Tapi dek kerana aku tengah buat praktikal kena ler aku cari rumah sewa. Cari punya cari, last2 aku dengan kwn2 dapat laa rmh sewa. Tu pun nasib baik ada kawan yang org KL tlg carikan. Dah dapat, senangnye hati. Hehe.. mana taknye, aku duk Terengganu nak cari rumah sewa kat KL. Owner rumah mntk pegi tengok rumah pun da satu masalah.

Taman Bunga Raya, Jalan Malinja 3. Terletaklah sebuah rumah teres satu tingkap. Selesa tu xde laa selesa macam duk rumah sendiri. Bilik tak laa besar macam bilik sendiri. Kena kongsi pulak tu. Tapi aku bersyukur sgt ada jugak tempat berteduh. Heee..

Sewa bulanan rm1200 kongsi 9 orang. So pandai2 laa korang tolak bahagi semua. Belum masuk bil air api ag tu. Heee.. makan minum semua belum tambah lagi. Nasib baik ada peti sejuk, dapat laa simpan2 lauk utk jimat belanja harian. Hehe..

Aku masak? Hahaha..percaya x aku sejak duk rumah sewa ni memang rajin masak. Haha.. opppsss,sebenarnye sejak aku cuti sem lagi dah rajin masak. Dah rasa naluri keibuan tu. Haha.. bagus2.  Practice make perfect. Dan ditambah pulak aku sorg je yg pegi keje awal, balik awal. So mmg aku amik peluang ni utk belajar memasak. Haha.. setakat ni kawan2 aku xde plak komen masakan aku xsedap. So, memang sedap sgt laa tu. Hahaha. Aku terharu shangat. Kalau masak kat rumah mesti ada xkena. Huhu..

So buat korang yg malas nak masak tu, bwk2 belajar laa. Bukan ape bila masak ni rse happy len macam je. Segala kasih syg kau curah dlm mskn. Hee. Sebab tu lelaki suka pmpuan pndai msk. Aku xde ler pro sgt. Baru jgk belajar Cuma bertahun laa tgk org msk. Dari situ kot aku bljr memasak. Hee. Kalau kat rmh dlu pnyelah malas nk masak smpai sgguh pggil adik tlg msakkan tu. Hahaha..


No comments:

Post a Comment