Monday 23 September 2013

Pra 'L' Teori dan Praktikal

Seminggu sudah berlalu dari tarikh aku amik KPP. Minggu nie aku settlekan Pra 'L' Teori dan Praktikal. nak dijadikan kisahnye, hari sabtu aku buat Test Komputer. Alhamdulillah, aku lepas buat kali pertama aku duduki ujian tu. cewahhh.. hilang stress aku jap. habis test tu dalam pukul 9.30 pagi, aku tunggu cikgu amik aku dalam sejam jugak baru sampai. mmg penat berdiri, aku layan laa air kat kedai mamak. sampai tahap mcm tu, lame bebenor menunggunye. heee..

Sampai je kat bilik, member2 ajak kuar pergi temankan salah sorg kawan yang nak beli laptop. aku ape lagi, pergi laa. lupe segala bende assignment yang menunggu aku tuu. ahahaha.. bajet sekejap je keluar.. sekali kau, sampai pukul 10 malam jugak laa baru sampai bilik.. ayoiii.. boleh bayang x cmne penatnye aku satu hari tuuu.. Kami2 beronggeng dari Skudai Parade, Danga City Mall dan last ke Jusco Bukit Indah. amik kau..3 buah mall kami tawaf untuk satu hari.

esok harinye, aku pagi2 lagi dah pergi dengar teori pra 'L' tu. 3 jam untuk teori dan 3 jam untuk praktikal. boleh pulak bilik untuk teori tu digunakan untuk KPP, so kami2 nie kne laa dengar teori tu depan pejabat dalam keadaan panas. huwaaa.. mmg kes buli nie. dah laa panas, lapar plak tu. aku plak boleh lupe nak keluarkan duit, so..harap 55 sen je yang ade dalam wallet aku. time nie nak beli roti pun x lepas. bile jadi cmni, baru aku reti nak hargai 10sen. AHAHA.. nasib baik laa aku bawak biskut dengan air dari bilik. makan je laa ape yg ade tu. sopp...sopp..

habis je teori, petangnye aku diajar utk drive plak. ahaha.. tanggal 22/9/2013 aku pertama kali aku driving redah highway skudai. korang bayangkan. kali pertama aku diajar, cikgu tu kenakan aku suruhnye drive atas jalan terus. menangis aku. ahaha.. menangis dalam hati je laa. so..boleh katakan cuwak tahan dewa laa aku time tuu. nak xnak, kne laa jugak aku bawak kan. xkan nak tinggalkan kereta atas highway mcm tu je. kih3..

okaylah..inilah dikatakan belajar daripada pengalaman. cewahh... tengok pada cara diajar tu, mmg tegas cikgu aku nie. tapi ape aku kisah, janji aku lulus dgn jpj nanti. HEEE.. lepas nie kne laa rajin2kan diri aku driving pulak. jgn ditinggalkan ape yg cikgu dah curah segala ilmu kt aku. AHAHA...

okay..tu jelah yg aku nak cerite. seronok sebenarnye belajar bende baru nie. nak2 belajar kt tempat org, mcm2 gelagak org ade. AHAHA.. mcm mane laa rupe aku nanti kne test dgn jpj. mmg xde darah laa kt muke aku agaknye. AHAHA..

okay korg, Assalammualaikum, aku undur diri dulu yeee.. :))

No comments:

Post a Comment