Sunday 15 September 2013

Kurikulum Pendidikan Pemanduan (KPP)

Alahai..dah umur 22 tahun baru nak buat lesen kereta, ape laa jaja oii. AHAHA.. okay ape buat umur dah matang cm aku nie, ade jgk adik2 nak rapat dgn aku. see.. xdelah aku sorg2. hehehe.. Aii..kalau ikutkan hati mmg malas sangat nak buat lesen nie tapi fikirkan lesen nie dah jadi satu keperluan untuk aku, so aku buat laa. first aku amik KPP dulu, bayar laa RM200. fuhhh..nasib baik laa duit PTPTN baru masuk, aku guna laa dulu duit pinjaman aku tu. heee.. so..planning aku nak settlekan lesen L dulu sampai habis then next semester aku settlekan lesen P plak. insyaAllah..harap Allah permudahkan segala urusan aku nanti.

Dulu time lepas SPM, kawan suruh buat lesen, aku plak yg malas nak buat. yelah tengah sibuk kumpul duit nak masuk belajar time tu mane nak spend duit utk buat lesen lagi nak beli barang belajar lagi. heee.. itulah, bile terasa nak buat nie, better aku buat laa. agpun susah jugak aku nak buat praktikal nanti xkan nak abah aku jadi driver aku plak tlg hantar dan jemput aku balik kerja. amboi..xnak laa susahkan family lagi. heee..insyaAllah pandai laa aku bawak kereta nanti.

KPP ambil mase dalam 5 jam jugak laa.. dari pukul 8 pagi sampai 4 ptg, fulamakkk.. mmg mengantok habis utk sesi pagi tuu.. dah laa aku duk depan sekali, mmg harapan laa aku nak tidur kan. aii..nasib baik laa sesi ptg tu penceramah pandai buat lawak. menangis2 aku ketawa punye pasal. AHAHA..

okay..kalau ikutkan perjalanan untuk ujian memandu nanti ade laa jugak melalui highway. wahh..dah laa buat kat highway skudai plak tu.. telan air liur aku dengar cikgu yang handle aku tu bagitau.. nak mampos kau buat kat highway.. tengok traffic pun dah xnampak rupe jalan, mcm mane aku nak redah jalan yg busy memanjang tu. seramnyeee..

AHAHA..belum cube belum tahu maaa.. baru je dengar dah give up. come on laa jaja. AHAHA.. pujuk hati je laa boleh aku nie..

penat menunggu cikgu datang amik aku, sempat lagi capture picture jap. kih3.. layan je laa.. kne bangun pagi2 dihujung minggu. bukan selalu dibuat aku nie nak bangun awal pagi time hujung minggu nie. AHAHA..

Nie ade laa 2 buah buku dorg kasi. yang sedihnye rekod pelajar aku gune kertas A4 je, tengok org lain gune kertas keras lagi. ape kes aku punye chikai punye kertas. huu.. buat malu jee..

Okaylah..tu je jaja nak kongsi. nanti siap lesen, jaja bagitau laa. harap lulus exam computer tu nanti. ahhh..seminggu je mase jaja ade nie. fuuhhh.. doakan utk jaja okay

No comments:

Post a Comment