Saturday 16 February 2013

::. Sebelum Aku Bernikah ~ Hilal Aysraf .::

Hilal Asyraf bukan lagi nama yang asing dalam dunia penulisan. Tapi sebenarnye aku la yang baru nak baca buku hasil nukilan beliau. Sebelum nie tahu nama Hilal Asyraf pun dari kawan. Ade kawan cakap buku "Batu-Bata Kehidupan" best sangat. Sejak tu jaja tahu name Hilal Asyraf nie, cume x amik kisah sangat time tu.

Akhirnye jaja beli jugak buku beliau, cume nak tahu pengkongsian beliau yang mungkin boleh dijadikan teladan. Alhamdulillah, akhirnye jaja dapat jugak habiskan buku pertama jaja baca dari tulisan beliau, "Sebelum Aku Bernikah".

Buku nie banyak mengisahkan pengalaman beliau dalam menghadapi kehidupan sebagai insan biasa yang mencari cinta yang diredhai Allah. Sejak beliau ditolak cintanya sehingga beliau diterima semula cinta dari orang yang disayanginya. Cewahhh..

Oklah..jaja cume nak petik beberapa ayat yang boleh dijadikan pegangan untuk kite, "Kalau benar cinta hendak bersama hingga ke syurga, Kalau yang membawa ke neraka itu bukan cinta". Bile baca ayat nie, ape yang bermain kat fikiran jaja mungkin same ape yang korg fikir. Hee..

Cinta sekarang sudah rosak kerana kite yang merosakkannye. Cube kite fikir, bile sebut pasal cinta kite akan bayangkan bercouple, berkepit dengn kekasih, bercumbu. Sebenarnye cinta itu indah, cinta xpatut dirosakkan dengan perkara yang dilarang oleh Allah.

Cube kalau kite bercinta dan ikut ape pesanan Allah. Jangan buat apa yang dilarang oleh-Nya, xsalah bukan. Tapi kite terlalu terpengaruh dengan sekeliling kite. Terikut dengan cerita2 sekarang yang menceritakan cinta itu perlu berkasih sayang, keluar dan langsung tiada batas bersama dengan orang bukan muhrim.

Renungkanlah..Jaja syorkan sangat buku nie buat kawan2 yang mencari cinta yang sebenar. :)) Oklah, itu je jaja nak kongsi. Assalammualaikum

No comments:

Post a Comment