Thursday 24 January 2013

Gadis Kecil Di Pinggir Gaza

Assalammualaikum..alhamdulillah kite masih diberi peluang oleh Allah untuk menghirup udara yang segar. Syukur kite tinggal di Malaysia yang masih aman. huuu.. Okay.. Gadis kecil di pinggir gaza?? hmm..pelik je tajuk post aku nie. ahaha.. Nie tajuk sebuah buku yang jaja baru je sudah baca.

Bukunya hanya RM18.00 saja. Memang mampu untuk kite beli kan. Okay..ape yang penting isi dalamnye. Hmm..mengisahkan seorang kanak-kanak yang berumur 11 tahun yang mempunyai semangat yang kuat untuk mencari ayahnya yang juga seorang tentera Hamas setelah ibu dan adik beradiknye telah meninggal dunia.

Dalam buku nie juga ade menyentuh perilaku tentera Israel terhadap tentere Palestine yang mana membiarkan tahanan Palestine dimakan oleh anjing liar. Dibiarkan tanpa makanan dan dibiarkan sampai mereka mati di dalam penjara?? Kanak-kanak kecil dan ibu-ibu yang lemah dibunuh membabi buta.
Subhanallah.. Laknatullah untuk Israel.

Subhanallah. Sampai bile agaknye peperangan tu akan berakhir?? Benarlah, Israel akan hapuskan Islam dari muka bumi nie. Makin berkuranglah umat Muhammad. Adakah kite antara umat akhir zaman yang tidak ambil peduli hal saudara islam kite disana?? Fikir-fikirkanlah. :'( 

Sekian..

No comments:

Post a Comment